האם המודיעין הישראלי הוא שעומד מאחרי “מלכודת הדבש” שהוכנה לאיש הכספים הלבנוני של כוח קודס והחמאס בעיירת הנופש “בית מרי” שממזרח לביירות?

האם המודיעין הישראלי הוא שעומד מאחרי “מלכודת הדבש” שהוכנה לאיש הכספים הלבנוני של כוח קודס והחמאס בעיירת הנופש “בית מרי” שממזרח לביירות?

אתמול בערב נמצא חאג’ מוחמד איברהים סורור (יליד פברואר 67) תושב א-לבווה שבצפון הלבנון כשהוא ירוי בווילה מס’ 633 בעיירת הנופש בית מרי שבמחוז מתן, ממזרח לביירות. הווילה הושכרה זמן מה קודם לצורך מה שמסתמן כסוג של “מלכודת דבש” באמצעות מה שמתואר כ”מפגש פיתוי” עם אישה. השוכרים, כך דווח, נעלמו מיד לאחר החיסול לא לפני

אתמול בערב נמצא חאג’ מוחמד איברהים סורור (יליד פברואר 67) תושב א-לבווה שבצפון הלבנון כשהוא ירוי בווילה מס’ 633 בעיירת הנופש בית מרי שבמחוז מתן, ממזרח לביירות. הווילה הושכרה זמן מה קודם לצורך מה שמסתמן כסוג של “מלכודת דבש” באמצעות מה שמתואר כ”מפגש פיתוי” עם אישה. השוכרים, כך דווח, נעלמו מיד לאחר החיסול לא לפני שדאגו לנקות את עקבותם.

הכפר שבו התגוררה משפחתו נחשב לאחד ממעוזי חיזבאללה והעיירה שבה חוסל היא בכלל סוג של אתר נופש הררי שתושביו הם ברובם נוצרים ודרוזים המתפרנסים מצימרים והשכרת דירות נופש יוקרתיות. בית מרי הוא גם ביתו של ארגון הצלב האדום הלבנוני ומקום אירוח של פסטיבל שנתי הנערך בתיאטרון של מלון ” אל בוסתן ” .

בעקבות 7 ימי היעדרות ולאחר שביצע משיכה כספית מחנות חליפין בעיירה, החלו הרשויות לברר את גורלו באמצעות מעקב אחר הטלפון שלו שאותר בווילה בבית מרי. מצלמת האבטחה במקום הראתה כי הוא נכנס לווילה אך לא יצא ממנה. שירותי הביטחון מצאו את גופתו כשהיא מנוקבת משבעה כדורים שנורו משני אקדחי גלוק 19 שנמצאו במטבח הווילה, שקועים במים וחומרי ניקוי כדי להסיר מהם את טביעות אצבע. באותו אופן נמצאו גם הבגדים והכפפות ועם ההרוג נמצא כסף המעיד על כך שהפעולה לא נועדה לגניבה. אם אכן החיסול בלבנון לא היה חלק מסגירת חשבונות על רקע מעילה כספית אז הרי שהיה קשור ל”רשימת החיסולים” שנוצרה החל מה-07 באוקטובר ובה מופיעים כל מי שנקשרו למימון בניין הכוח הצבאי של החמאס כמו גם פעולות טרור מיו”ש שעלו בחיי ישראלים. חיסולים אלו, כדג’ זה של סאלח אל ערורי ועוזריו יקשו על שיקום החמאס ואחיזתו בשטח עזה באמצעות מימון פעיליו כמו גם במימון תשתיות הטרור של הארגון בדרום לבנון וביהודה ושומרון.

מידע שהעבירה ישראל, החל משנת 2016 לרשויות האכיפה בארה”ב ובעולם ואף לאחרונה באמצעות “המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור(המט”ל) במשרד הביטחון – גוף שהחליף את “יחידת צלצל” שפעלה במוסד, תיאר את סרור כמי ששימש מתווך בין “כוח קודס” של משמרות המהפכה בלבנון (יחידה 2500) לזרוע הצבאית של החמאס ועבד גם עם פעילי היחידה הפיננסית של החיזבאללה. בשנת 2011 ועד 2016 דאג סרור להשתמש בבנק אל-מל בביירות שדרכו הועברו הכספים בסיוע החיזבאללה לידי גורמים פלסטינים ובהם: כמאלי עוואד, פאואז עלי נאצר ו-ומוחמד כמאל אל-איי ששימשו כמסייעים פיננסיים למול השטחים מטעם “מטה הגדה” של החמאס בחו”ל בראשותו של סאלח אל עארורי.

שיטת חיסולו מחזירה אותנו למסתורין סביב מותו בשנת 2012 של כמאל ראנג’ה, בן 45, שתואר כעוזרו של מחמוד אל-מבחוח שחוסל ב-2010 במלון אל בוסתן בדובאי בעת שהיה אחראי על הברחות הנשק מאיראן לחמאס. אל-מבחוח היה גם מעורב אישית בחטיפתם וברציחתם של חיילי צה”ל אבי סספורטס ואילן סעדון. ראנג’ה נמצא מת בדירתו בשכונת קודסייה הביטחונית בדמשק לאחר שקבוצה חמושה עינתה אותו ולאחר חיסולו שרפה את ביתו כדי לא להשאיר עקבות, לאחר שגנבה מסמכים חשובים. ערוץ אל-אלאם האיראני דיווח כי רנאג’ה היה האחראי על האימונים של אנשי חמאס. עם זאת, חברי הלשכה המדינית של חמאס, שהגיעו לירדן להשתתף בהלווייתו, הבהירו כי ייתכן שרנאג’ה מצא את מותו עקב תאונת שריפה ולא כתוצאה מחיסול.

אתמול הודיע צה”ל כי חיסל את שלושת בניו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס. החיסול בוצע בעקבות הפללתם כפעילי חמאס וכמי שעסקו במימון פעילויות החמאס בעזה. חיסולם מגיע זמן קצר לאחר שאחותו של הנייה נעצרה בישראל כשברשותה כסף ומיטל זהב בשווי מאות אלפי דולרים. בחקירתה הודתה כי עמדה עם הבנים בקשר .

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו