מה בדיוק ניסו האיראנים לפרוס בבסיס ח”א הסורי T4 ? הבלוג ינסה לענות על השאלה

ב-4 בפברואר 2017 התכנסה הצמרת הצבאית של משמרות המהפכה באחד משטחי האימונים המדבריים באיראן בתרגיל ראשון מסוגו שבו נבחנה לראשונה תפיסה חדשה לניהול כוחות האוויר והחלל של משמרות המהפכה

ב-4 בפברואר 2017 התכנסה הצמרת הצבאית של משמרות המהפכה באחד משטחי האימונים המדבריים באיראן בתרגיל ראשון מסוגו שבו נבחנה לראשונה תפיסה חדשה לניהול כוחות האוויר והחלל של משמרות המהפכה. בתרגיל  השתתפו גם אנשי “חאתם אל-אנביה” והוא זכה לשם “המגנים על השליטה בשמיים”.

במסגרת התרגיל הציגה איראן מערכת משולבת לפיקוד אווירי (C2) שפריסתה תאפשר לפיקוד העליון מענה רחב בשדה הקרב האווירי באמצעות “שילוביות בין מערכתית” וכן מכ”ם חדש שמאפשר ליירט כלי-טיס בלתי מאוישים כדג’ אותם מל”טים אמריקאים שנפלו לידיהם ושאחד מהם אף שוגר בפברואר אל עבר ישראל מבסיס ח”א הסורי T4 בגרסתו האיראנית.

את המערכות פיתחו מהנדסי חטיבת האווירונאוטיקה בזרוע “הג’יהאד להצטיידות עצמית” (ASF SSJO) – זרוע המופקדת על פיתוחים מקומיים של טילים וכלי טייס בלתי מאוישים באמצעות “הנדוס לאחור” של אמצעי לחימה מתקדמים שאיראן הצליחה לרכוש או להניח עליהם את ידה.

https://www.youtube.com/watch?v=Pro4rigIslw

מערכות הנשק החדשות שולבו במערכת שליטה לפיקוד אווירי (C2) שפיתחה התעשייה האווירית האיראנית המשלבת בין חוזי מודיעיני, חוזי אלקטרומגנטי, לוחמה אלקטרונית, קרונות רדארים לגילוי כטב”מים וקישוריות לטובת ניהול הקרב במרחב האווירי.

את הנוכחות הראשונה בבסיס הסורי, זיהו גורמי אופוזיציה סוריים כבר במהלך שנת 2016-17 כשאיראן החלה להקים מתחם הכולל מפקדה ואזור מגורים בחלקו המערבי המרכזי והמערבי של הבסיס. ניתוח צילומי לוויין ארכיוניים מאפשר לזהות כי חלק מהאזורים בודדו באמצעות מחסומי דרך ובעיקר אלו המובילים לקבוצת דת”קים שכנראה הועברו לטובת הנוכחות האיראנית.

 

בשלב השני החלו האיראנים לפרוק בבסיס (על פי עדויות גורמי אופוזיציה) גם קרונות שליטה ובקרה ממונעים שמוקמו כנראה בשיתוף מהנדסי חטיבת האווירונאוטיקה של ארגון “הג’יהאד להצטיידות עצמית”. הקרונות אוישו על ידי צוותי קרקע ממערכי האוויר השונים של משמרות המהפכה ובהם מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים וקרונות גילוי ובקרה.

הבסיס הסורי מתאפיין בשתי סככות ענק שמשמשות בשגרה לקליטת משלוחים ואחזקת כלי טיס. הסככות הללו הסתירו, לפי תיעוד לוויני,  גם כלי טיס בלתי מאוישים  לצד דת”קים נוספים במערב הבסיס ששימשו כנראה לאירוח אמצעי לחימה וכלים שונים. זו כנראה גם הסיבה שההרוגים, שזכו באיראן לכינוי “המגינים”, זוהו כחברי זרוע האוויר של משמרות המהפכה. בתמונות של השבעה קשה היה שלא להבחין כי חלקם היו אנשי צבא וחלקם מהנדסים אזרחים שליוו כנראה את המערכים שנפרסו בבסיס מבחינה טכנית.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו