איראן פועלת להעביר לחיזבאללה ולשלוחיה אמצעי לחימה דרך הנתיב הימי

איראן פועלת להעביר לחיזבאללה ולשלוחיה אמצעי לחימה דרך הנתיב הימי

מתחילת המלחמה, כ-5 אוניות איראניות פרקו את סחורתן בסוריה. אוניות אלו מפליגות מנמל בנדר עבאס באיראן לעבר נמל לאטקיה בסוריה ובהמשך אף עוגנות במדינות אירופה כדוגמת איטליה, ספרד, בלגיה ורומניה.

גורמי מודיעין יודעים לציין כי פעילי יחידה 4400 – יחידת ההתעצמות של החיזבאללה, העוסקת בהצטיידות אמצעי לחימה רגישים באמצעות יחידות להברחות נשק מסוריה, עולים בין היתר משטח לבנון לנמל לאטקיה שבסוריה וזאת לצורך הוצאת ציוד ואמצעים שהגיעו מאיראן, דרך הים ומיועדים לחיזבאללה ולשלוחים האיראנים.

מתחילת המלחמה, כ-5 אוניות איראניות פרקו את סחורתן בסוריה. אוניות אלו מפליגות מנמל בנדר עבאס באיראן לעבר נמל לאטקיה בסוריה ובהמשך אף עוגנות במדינות אירופה כדוגמת איטליה, ספרד, בלגיה ורומניה. פעילות זו יכולה להעיד על התממת אמצעי לחימה ו/או העברת קונטיינרים דרך תחנות מעבר על ידי גורמי ההעברות של כוח קודס ובפרט יחידה 190 העושים שימוש ציני באוניות איראניות אזרחיות לצורך העברת ציוד לחיזבאללה ולפלסטינים בעזה ואף לתמיכה במבצעי טרור בחו”ל.

בעניין זה ראוי לציין כי חלק מהספינות, כך על פי רישומי מעקב ימי רשמיים, חלקן, כדג’ הספינה DAISY, עגנו בעבר גם לצד ספינת הריגול האיראנית “BEHSHAD” היושבת בים האדום ומקבלת אספקה קבועה ואחרים בנמלי מצרים ולוב. בעניין זה ראוי לציין כי רק לאחרונה שחררו, השלטונות במזרח לוב, ארבעה פעילי טרור של חמאס לאחר שהיו כלואים משנת 2016 באשמת הברחת נשק לרצועת עזה.

על סמך המידע שנאסף ונחשף עולה כי ישראל עוקבת באופן הדוק אחרי כל פעילות איראנית בתווך הימי, בפרט בזמן המלחמה, ואף לא תהסס לתקוף בעוצמה משלוחים או תשתיות המסייעות להעברות אמצעי לחימה אלו הושבתו בנמל בדצמבר 2021 בעקבות תקיפה אלמונית.

בשעה זו לדג’, צפויה לעגון בנמל לטקיה אחת מאותן ספינות מטען לאחר שביצעה נתיב העוקף את קפריסין לכיוון מייצרי טורקיה, בדרך לנמל רומני אך המשיכה את האיגוף לכיוון סוריה.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו