אשת המודיעין הנקמנית ופרשת “הריגול הישראלי”

ההתפתחויות המפתיעה בפרשת השחקן הלבנוני,זיאד עיתאני, שהואשם בדצמבר 2017 בכך שפותה ב”מלכודת דבש” ע”י סוכנת מוסד בכדי לפעול למען אינטרסים ישראליים.

שלשום סיפרנו לכם על ההתפתחויות בפרשת השחקן הלבנוני,זיאד עיתאני, שהואשם בדצמבר 2017 בכך שפותה ב”מלכודת דבש” ע”י סוכנת מוסד בכדי לפעול למען אינטרסים ישראליים.

הפרשה נחשפה בתקשורת הלבנונית ב-23 בנובמבר והעלתה הרבה סימני שאלה וסתירות כבר אז ובהן העובדה כי עיתאני היה שייך למחנה ה-8 במרס המזוהה עם איראן והמשטר בסוריה ובין העיתונאים הפעילים למען הסרת המצור על עזה – מה שלא התחבר למשימה לכאורה שהוטלה עליו לשפר את הדימוי של ישראל בקרב החוגים בלבנון.

על פי הפרטים האחרונים, עיתאני “הופלל” על ידי בכירה לשעבר בסוכנות המודיעין של לבנון וכעת נחשפת הדמות והסיבה. האישה “הרעה” היא רב סרן סוזאן חאג ‘חוביצ’ , ראש יחידת הסייבר של כוחות ביטחון הפנים (ISF) ולמעשה הדמות הנשית הכי חזקה בסוכנויות המודיעין של לבנון.

בנובמבר 2017, כחודש לפני מעצרו של עיתאני, פוטרה מתפקידה בעקבות מה שמתברר כעת כפוסט שהעלה העיתונאי עיתאני ובו הציג צילום מסך מחשבונה של הגברת ובו תיעוד על כך שסימנה “לייק אוהב” על ציוץ אחר שאמר כי “לנשים סעודיות יהיה מותר לנהוג רק אם כלי הרכב שלהם ישאו חומרי נפץ”.  “החשיפה” של עיתאני יצרה הד תקשורתי נרחב בתקשורת הלבנונית שהוביל בסופו לסיום תפקידה.

הקצינה החליטה לנקום בשחקן -עיתונאי הלבנוני בכלים המוכרים לה מעבודתה ובנתה לו “תיק ריגול” באמצעות האקרים שהשתילו ברשת המחשוב שלו “חומרים מפלילים” על קשר לכאורה שניהל עם סוכנים ישראליים.

הפרשה מלמדת משהו על ההשפעה שיש לסעודיה על הכוחות המשפיעים בלבנון כפי שכבר למדנו בהתנהלות הסעודית מול ראש ממשלת לבנון כמו גם על התפיסה של המודיעין הלבנוני את “שיטות העבודה” של המודיעין הישראלי והיכולת של המודיעין הלבנוני, אם יחפוץ, לתפור תיק לדמות שיחליט לסכל באמצעות הפללה בריגול שעונשה לעיתים מוות.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו