חמאס הקים בדרום לבנון מנגנון לפיגועי חוץ. בישראל פועלים לחסל את ראשיו ולסכל את פעיליו, באמצעות שת”פ בינלאומיים

חמאס הקים בדרום לבנון מנגנון לפיגועי חוץ. בישראל פועלים לחסל את ראשיו ולסכל את פעיליו, באמצעות שת”פ בינלאומיים

צה”ל הודיע כי חיסל את האדי עלי מוחמד מוסטפא, מאכוון פיגועי חוץ נגד ישראלים ברחבי אירופה. חיסולו מגיע זמן לא רק לאחר שצה”ל, השב”כ והמוסד פיצחו חלק ניכר ממערך מבצעי הפיגועים של מחלקת הבינוי של החמאס בלבנון

צה”ל הודיע כי חיסל את האדי עלי מוחמד מוסטפא, מאכוון פיגועי חוץ נגד ישראלים ברחבי אירופה. חיסולו מגיע זמן לא רק לאחר שצה”ל, השב”כ והמוסד פיצחו חלק ניכר ממערך מבצעי הפיגועים של מחלקת הבינוי של החמאס בלבנון.

מדובר המערך שהקים סאלח אל עארורי כראש מטה הגדה והוביל בפועל סמיר פנדי שחוסל יחד עימו בתקיפה שאירעה בדאחיה בביירות ב-2 בינואר השנה. מערך זה כלל גם את חליל חראז – סגן מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בלבנון ותחתיו שורה של פעילים שגייס ואיכוון למטרות טרור ברחבי אירופה (הולנד, דנמרק, אוסטריה, שבדיה וגרמניה).

חארז חוסל זמן קצר לאחר חשיפת הרשת בדנמרק. בימים האחרונים דיווח הבלוג “אינטלי טיימס” על מעצר שלושה פלסטיניים באיטליה וכי המעצר בוצע לבקשת ישראל . השלושה תכננו פיגוע כנגד יעדים ישראליים ומערביים שכנראה משרתים את ישראל. הערכה היא כי עלי מוסטפא היה קשור להתארגנות זו ואולי נכנס לנעליו של חראז שחוסל לפניו. צריך לציין כי מבצעי הפיגועים של שלוחת חמאס בדרום לבנון מבוססים גם על מחלקת מודיעין החוץ האחראית על בניית תיק היעדים ולצורך כך מגייסת גם פעילים פלסטיניים בעלי אזרחות אירופאית.

כשבוחנים את רשימת הפעילים של מחלקת הבינוי בדרום לבנון, כפי שנחשפה באתר מודיעיני המתמקד בחמאס, ניתן למצוא עוד בני משפחה ובהם: סאלח מוחמד מוסטפא ורביה עלי מוסטפא, פעילים העוסקים בפעילות גיוס ופעולות צבאיות מדרום לבנון.

*** כל הזכויות שמורות. אין להעתיק או להשתמש בתוכן המלא למטרות מחקריות, חדשותיות ו/מסחריות, ללא אישור וקרדיט ***.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו