מה אנחנו יודעים על וואסים אל טאוויל ועל “יחידה 122″ ב”כוח רדואן” שעליה, לכאורה, פיקד?

מה אנחנו יודעים על וואסים אל טאוויל ועל “יחידה 122″ ב”כוח רדואן” שעליה, לכאורה, פיקד?

מה אנחנו יודעים על וואסים אל טאוויל ומהי “יחידה 122”, שעליה דווח כי פיקד? וואסים אל טאוויל, המוכר גם בכינוי “חאג’ גוואד”, הוא המפקד בפועל של כוח רדואן בלבנון.

טאוויל חוסל הבוקר בתקיפה אווירית, בעת שיצא עם רכבו מביתו בעיירה חירבת סלם כשהוא מלווה על ידי פעיל אחר בשם אדהם שרי.

את שירותו הצבאי עשה במסגרת יחידות “כוחות רדואן” בלבנון ובזירות רחוקות. בעקבות חיסולו, העלה הארגון שורה של תמונות המעידות על הקירבה שלו לבכירי הארגון, מרמת מפגש עם חסן נסראללה, דרך התעסוקה המבצעית בסוריה לצד מפקד “כוח קודס” ורמטכ”ל החיזבאללה, באותם ימים, מוסטפא בדר אל דין ועד לבכירי הכוח באותם ימים ובהם, איברהים אל חאג’ (“אבו מוחמד סלמאן”) שנהרג במהלך הקרבות ב-2014.

בערוץ הסעודי לא הרחיבו לגבי תפקידו המדוייק של בכיר “כוחות רדואן” שחוסל אך ממה שהבלוג “אינטלי טיימס” חקר על מבנה הכוח עד היום, יחידה 122 היא יחידה לא מוכרת אבל אם נסתכל על הייעוד והקידוד היחידתי שלה, יתכן והיא “מתכתבת” עם יחידה ותיקה וממודרת אחרת שהוקמה ב”כוח רדואן” עוד בימי עימאד מורנייה, בשם ‘יחידה 121’ – יחידה למבצעי סיכול מיוחדים הכפופה ישירות לחסן נסראללה ול”מועצת הג’יהאד” של הארגון .

מדובר ביחידות מאוד ממודרות הבנויות על פעילים נבחרים מ”כוח רדואן” העוברים אימונים מיוחדים לצורך מבצעים מיוחדים. יחידה מיוחדת ומוכרת יותר ב”כוח רדואן” היא יחידת הלוחמה בטרור – ‘יחידה 125′ המאבטחת בשיגרה את בכירי היחידה ואת מעגל האבטחה של חסאן נסראללה. ג’יהאד מורנייה נמנה עם יחידה 125 ובהמשך כנראה נבחר לפקד על מבצע מיוחד דרך חזית הגולן, מבצע שסוכל על ידי ישראל בשנת 2015.

הייתם עלי טבטבהאי, מי שזוהה עד לאחרונה כמפקד “כוחות רדואן” אמור להיות המפקד הישיר של וויסאם טאוויל אך יתכן, לאור המידע שנחשף ברשימת הסנקציות, הוא נקרא בשיגרה לייעץ לזירות רחוקות כדג’ סוריה ותימן ובזמן זה וויסאם טאוויל נקרא כעת לשמש בפועל כמפקד מבצעי הכוח מול ישראל לאחר שכנראה הוצב קודם לכן בסוריה, במסגרת היחידה של החיזבאללה לסיוע לוגיסטי ואימונים – יחידה שזוהתה בקידוד ‘יחידה 800‘.

יחידה זו כוללת גם קצינים מיוחדים אשר לוקחים על עצמם את המשימה להכשיר אנשי חיזבאללה ומיליציות בעלות הברית באזור, בתוך מחנות האימונים של המפלגה בבקעה או במדינות האזור.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו