שר ההגנה העיראקי נחשד כי ניהל חיים כפולים כאזרח שוודי, לצורך הונאת הביטוח הלאומי ומימוש נטיותיו המיניות

שר הביטחון העירקי נחשד כי הונה את רשויות הביטוח הלאומי בשוודיה לצורך קבלת הטבות. בין היתר נבדקות הטענות כי קיבל דמי מזונות לתמיכה בילדיו וסיוע בדיור, זמן רב לאחר שכבר חזר להתגורר בבגדאד.

הפרשה דווחה לראשונה בבלוג “אינטלי טיימס” ב-22 בנובמבר בעקבות תחקיר האתר השוודי “חדשות היום” (nyheteridag.se ), ששיתף את הבלוג במסמכים שאסף לצורך פרסומם בישראל.

נג’אה אל-שמרי, בן ה-52 הוא סוני במוצאו בדרגת אלוף בצבא עיראק, ששירת תחת הדיקטטור לשעבר סדאם חוסין, היגר לשוודיה בשנת 2009, קיבל מעמד של תושב בשנת 2013 ואזרחות בשנת 2015 אך חזר לעיראק ומונה ביוני האחרון לשמש כשר ההגנה של עיראק.

מאז מונה, הספיק אל שמרי לקיים פגישות עבודה עם הנספח הצבאי הבכיר של איראן בשגרירות בגדד, עם בכירים מרוסיה, עם המזכיר הכללי של נאט”ו, עם ראשי פיקוד המבצעים המיוחדים של צבא ארה”ב בעיראק ובסוריה ולאחרונה גם עם שר ההגנה האמריקאי.

בחודשיים האחרונים, הוזכר שמו בהקשרים שונים ובהם: מערכת היחסים המיוחדת עם עמיתיו באיראן, הטיפול הנוקשה של צבא עיראק כנגד המפגינים בעיראק ואף הוזכרו התייחסויות שנתן בעקבות תקיפת בסיסי המיליציות הפרו-איראניות המיוחסות לישראל בעיראק.

בהצהרה שפרסם אל שמרי לאחר פגישתו בסוף אוקטובר, עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית – מארק אספר, הכריז כי הכוחות האמריקניים שנסוגו מצפון מזרח סוריה לעיראק יעזבו את עיראק בתוך ארבעה שבועות.

בשבועות האחרונים התמודד משרד ההגנה העיראקי עם ביקורת חריפה מבית ומחוץ בעקבות הפעלת הכוח הקטלנית של הצבא העיראקי לצורך דיכוי המחאה הסוחפת את המדינה. במהלך ביקור שערך בימים האחרונים בצרפת, האשים אל שמרי “גורם שלישי” כמי שעומד מאחורי הירי שהביא למספר הרוגים. יש הטוענים כי הפנה אצבע מאשימה אל עבר המיליציות השיעיות ואיראן.

התחקיר שנערך בשוודיה נפתח בעקבות מידע אנונימי שמישהו בחר לחשוף בעיתוי מאוד רגיש. בעקבות המידע פתחו הרשויות בשוודיה בחקירה בחשד כי ניצל את אזרחותו הכפולה בשוודיה, אותה קיבל עבורו ועבור בני משפחתו, לצורך הונאת הביטוח הלאומי.

בבקשת האזרחות הזדהה אל שמרי בשם נג’אה אל-אדלי, ציין תאריך לידה לא מדויק לגבי גילו והציג מצגת שווא לגבי מעמדו הבריאותי והסוציאלי. על סמך הצהרות אלו הפך רשמית לאזרח שוודי בשנת 2015. במסמכי האזרחות דווח כי הוא מתגורר באחד מפרבריה הדרומיים של שטוקהולם. זהותו המקורית אושרה ע”י שכניו וע”י גורמים רשמיים בשוודיה ובמסמכים שונים שנאספו במסגרת התחקיר.

מתוך מסמכי החקירה – באדיבות אתר nyheteridag.se

בזמן שהתגורר בשוודיה, תבע אל-שמארי את הביטוח הלאומי בטענה כי הוא סובל מבעיות שינה וזיכרון שהותירו אותו ללא יכולת לעבוד. בהמשך מתברר כי התגרש מאשתו בתהליך שכלל תביעה ותלונות שהגישה נגדו במשטרה. במסגרת תביעת הביטוח הלאומי, קיבל 51,900 קרונות (4,200 ליש”ט) בתשלומי רווחה בשנת 2013 ו – 33,200 קרונות (2,700 ליש”ט) בשנת 2014.

על פי עדויות שהגיעו לידי האתר השוודי “חדשות היום הזה” עולה כי ניהל למעשה סוג של חיים כפולים שתכליתם הייתה לאפשר לו, על פי האתר השוודי, לממש גם נטיות מניות שלא מקובלות בעולם הערבי. האתר טען כי בידו עדויות, תמונות מביכות ותכתובות מיניות שניהל כביכול השר במסגרת חברותו באתר הכרויות בינלאומי למפגשי מין.

באדיבות אתר nyheteridag.se

אתמול בערב פרסם משרד הביטחון העיראקי הצהרה ולפיה מדובר במסע הכפשה שקרי וכי שר ההגנה מינה עורך דין שוודי במטרה לתבוע את אותם עיתונים ואתרי אינטרנט בשוודיה ובעולם הערבי שהפיצו את המידע.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו