הנתיבים והפנים מאחורי היחידה האיראנית שמנהלת את העברות הנשק לחיזבאללה

הנתיבים והפנים מאחורי היחידה האיראנית שמנהלת את העברות הנשק לחיזבאללה

ביום חמישי האחרון נתקפו במרחב אל בוכאמל משאיות שהעבירו אמל״ח איראני לפעילי יחידה 4400 – יחידת הלוגיסטיקה והאספקה של החיזבאללה, כך אנחנו חושפים כעת. העברת אמל״ח זו בוצעה על ידי יחידה 700, יחידת האספקה והלוגיסטיקה של משה״מ.

ביום חמישי האחרון נתקפו במרחב אל בוכאמל משאיות בעת שהעבירו אמל״ח איראני לפעילי יחידה 4400 – יחידת הלוגיסטיקה והאספקה של החיזבאללה דרך עיראק לסוריה ולבנון, כך אנחנו חושפים כעת. העברת אמל״ח זו בוצעה על ידי יחידה 700, יחידת האספקה והלוגיסטיקה של משה״מ, שאת ראשיה ופועלה חשפנו לראשונה בבלוג וכעת אנחנו משלימים את התמונה.

גורמי יחידה 700 פועלים בשיתוף עם נציגותה בסוריה, יחידה 18700 שבראשה עומד אבו אלפצ׳ל סלמאני זאגדאן. יחידה זו עושה שימוש בתשתיות הלוגיסטיות בזירה על מנת לשנע אמל״ח ללבנון. בדומה לעלי מחמד תקואא׳י וג׳לאל אחמדי אשר נחשפו כאן בעבר, גורם מרכזי ביחידה הינו סעיד דאראני. גורם זה עוסק בהעברות ובאספקה שמבצעת היחידה.

לשם כך גורם זה מגיע לעיתים קרובות לסוריה לטובת פגישות עם גורמי העברות שונים וקידום העברות לזירה. כמו כן, יחידות אלו נעזרות בגורמים של יחידה 400 וגורמי מילציית החדריון לטובת תכלול העברה בשטח עיראק וסיוע בחציית המשאיות דרך מעברי הגבול והעברתן לסוריה. המשטר הסורי ממשיך להעניק חופש פעולה מלא לגורמי הציר במרחב מדינתו ומאפשר להם לבצע העברת אמלח וציוד תוך סיכון תשתיות ואוכלוסיה אזרחית.

בחודשים האחרונים מתבצעות תקיפות משמעותיות למול העברות אמלח בציר היבשתי תוך חיסול מספר פעילים בזמן שהגיעו לאסוף אמצעים רגישים שהגיעו על גבי משאיות מאיראן לעיראק ודרכה לסוריה ולחיזבאללה. לאחרונה ניכר כי מתבצעים מאמצים רבים לסכל את העברות האמל”ח, הן באמצעות תקיפות נרחבות של מעברי הגבול, שדות התעופה ושיירות המשאיות המעבירות את האמל”ח מתחנות הפריקה בנמלי לטאקיה, חלב או שדה תעופה חמימים.

**** התחקירים מתבססים ברובם על מידע ייחודי ובלעדי. כל הזכויות שמורות. אין להעתיק או להשתמש בתוכן המוצג, באופן חלקי או מלא, למטרות מחקר , כתבי עת או חדשות, ללא אישור למעט ציטוט תמציתי הכולל קרדיט וקישור למקור ****

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו