המוסד חושף כי איראן הפעילה גורמי פשיעה במטרה לפגע בשגרירויות ישראל ברחבי אירופה.

המוסד חושף כי איראן הפעילה גורמי פשיעה במטרה לפגע בשגרירויות ישראל ברחבי אירופה.

מאמץ מודיעיני ומבצעי ממושך של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופאיים יחד עם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ושירות הביטחון הכללי הוביל לחשיפה נרחבת של תשתיות טרור שפעלו בחסות איראן במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשע. כך נחשף כעת בשם גורמים במוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. בנוסף, עולות תהיות לגבי שחרורם ממעצר על ידי הרשויות בטורקיה.

מאמץ מודיעיני ומבצעי ממושך של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופאיים יחד עם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ושירות הביטחון הכללי הוביל לחשיפה נרחבת של תשתיות טרור שפעלו בחסות איראן במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשע. כך נחשף כעת בשם גורמים במוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. בנוסף, עולות תהיות לגבי שחרורם ממעצר על ידי הרשויות בטורקיה.

במסגרת זו נחשפו מספר תשתיות טרור שהופעלו על ידי ארגוני פשיעה כבדים הפועלים ברחבי הבלקן ואירופה ובהם גם גורמים מאזרבייג’ן, כורדיסטן, טורקיה, בלגיה ושבדיה אשר העומדים בראשם מוכוונים ישירות מאיראן למשימות וביצוע פיגועים, לרבות נגד יעדים ונכסים המזוהים עם ישראל.

כך למשל, ביום שישי (24.05) הושלכו באישון לילה שני רימונים לעבר שגרירות ישראל בבלגיה, לא היו נפגעים או נזק אך חקירה משותפת לישראל ולרשויות המקומיות וממצאים שאותרו בשטח רמזו על קשר לניסיון פיגוע קודם שהתרחש בינואר 24′ מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, שגם בו הושלך רימון לעבר מבנה השגרירות. האירוע בשבדיה הוביל לפתיחת חקירה בינלאומית מאומצת במעורבות גופי מודיעין וביטחון אירופאיים. בזכות חומרי החקירה מהזירה לצד מידע שעלה בחקירות החשודים, החשידו הרשויות את ארגון הפשע השבדי FOXTROT כמי שעומד מאחורי הפעילות מטעם איראן.  ארגון FOXTROT הנו ארגון הפשיעה הגדול בשבדיה וחבריו פועלים באופן נרחב גם במדינות נוספות באירופה ואחראים בין היתר לאירועי רצח וסחר בסמים בהיקפים נרחבים.

במסגרת החקירה התברר כי רוא מג’יד, אזרח שבדי המכונה בשל מוצאו גם כ’השועל הכורדי’, ועומד בראש הארגון ומבוקש על ידי האינטרפול, נמצא מזה כמה חודשים תחת חסות איראן, לאחר שנמלט אליה בספטמבר 24 מטורקיה ונעצר סמוך לגבולה עם טורקיה ב-6 באוקטובר 2023 כולל ניסיון לעצרו על ידי כוחות הביטחון של כורדיסטן העיראקית ומופעל מאז על ידי זרועות הטרור שלה לקידום פיגועים כנגד יעדים באירופה, בדגש על יעדים ישראלים ויהודים.

מהמידע שעלה בחקירה נחשף כי לאחר מעצרו באיראן ובדומה לגורמים פליליים נוספים שנמלטו אליה הוא גויס לעבוד עבור גופי הטרור באיראן ולקדם מטעמם פיגועים ופעילות אלימה מחוץ לאיראן בתמורה לשחרורו ממאסר ממושך בכלא האיראני. למעשה, מזה מספר חודשים, מקדם מגי’ד על פי המוסד, ניסיונות פיגועים ברחבי אירופה על בסיס הפעלה מרחוק של תשתיות פליליות מארגון הפשע FOXTROT שבניהולו ואחרים.

מול ניסיונות פיגוע אלו ואחרים, פועל המוסד בשותפות עם השב”כ, המל”ל וגופי הביטחון והמודיעין ברחבי העולם במאמץ מודיעיני ומבצעי נרחב שמטרתו לסכלם תוך ההבנה כי איראן עושה שימוש נרחב בשלוחים (פרוקסי), ובפרט בגורמים פליליים, תוך שהם מנצלים סכסוכים ויריבויות בין ארגוני פשיעה מתחרים לצרכי הטרור שהם מקדמים.

כך למשל, בעקבות אירוע ירי לעבר שגרירות ישראל בשטוקהולם בשעות הלילה של ה-17 במאי. סיור משטרתי ששמר על שגרירות ישראל שמע במהלך הלילה את היריות וראה אדם בורח מהמקום. כמה דקות לאחר מכן נעצר חשוד בן 14. בעקבות החקירה נעצרו מספר נערים צעירים, חלקם ממוצא איראני. בחקירה שבוצעה בשטח לאחר הירי עלה מידע הקושר את החבורה לכנופיה פלילית בשם RUMBA שאנשיה נקשרו גם לפעילות בטורקיה ובאזרבייג’ן. בראש הכנופיה עומד גורם בשם אסמאעיל עבדו, אזרח טורקי המוכר גם בכינוי “תות”. עבדו שנחשב עד לאחרונה כשותפו של רוא מג’יד, ראש ארגון הפשע ,FOXTROT הפך לאחרונה ליריבו, עקב סכסוך הקשור לשוק הסמים בשוודיה. סכסוך שהביא גם להתנקשות בחיי אימו של עבדו

לפני שלושה ימים חשף אתר “haberler” הטורקי כי עבדו נתפס על ידי צוותי משטרה טורקיים בעיר אדנה הממוקמת בדרום טורקיה, בעת שנסע ברכב עם אדם נוסף שזוהה בשם אחמט י’. בעת מעצרו לבש עבדו אפוד חסין כדורים והחזיק באקדח ובו 12 כדורים אך זה לא מנע את שוחררו בהמשך בערבות של  20,000 לירות מקומיות כמו גם היותו מבוקש על ידי האינטרפול עם הודעה אדומה. שותפו לנסיעה שזוהה בשם אחמט י’ שוחרר בתנאים מגבילים עד למשפטו. בהקשר זה ראוי לציין כי גם מנהיגה של כנופיית “FOXTROT “, רוא מג’יד, נעצר לפני כשנתיים בטורקיה, אך בדיוק כמו איסמעיל עבדו, גם הוא שוחרר בערבות, מה שאפשר לו להימלט ממנה לאיראן.

למעשה מכלל החקירות עולה כי שתי הכנופיות FOXTROT ו-RUMBA אחראיות באופן ישיר לשלל פעילויות אלימות וקידום טרור בשבדיה וברחבי אירופה ומקבלות את המימון והאכוונה ישירות מאיראן וכי פעילותם מפוקחת כעת באופן הדוק על ידי גופי הביטחון והאכיפה באירופה.

שימוש איראן בשלוחים (פרוקסי) וניצול גל מעשי האנטישמיות המתעצם כנגד ישראל הנו דרכה של איראן להימנע מטביעת אצבע מדינתית במעשי הטרור אותם מקדמת על מנת לצמצם את ההשלכות המדיניות-משפטיות-פומביות אותן עשויה לשלם. חרף מאמצים אלו, נכשלים גופי הטרור באיראן במשימה זו ובזכות שיתוף פעולה בינלאומי בין גופי המודיעין והאכיפה ברחבי העולם, נחשפת פעם אחר פעם טביעת האצבע האיראנית וכוונותיה לממש טרור.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו