ב-8 בדצמבר דיווח ערוץ "אל ערביה" הסעודי היושב בדובאי כי בישראל מודאגים מקו טיסה חדש שאיראן מפעילה על ציר טהראן וביירות. על פי המאמר, חברת התעופה "מעראג' ארליינס" השיקה, החל מ-14 בנובמבר, קו אווירי ישיר לביירות האמור להיות חלק מהתעופה האזרחית אך נחשד כ"כיסוי" להעברת ערכות דיוק טילים לחיזבאללה בלבנון. ערכות לדיוק טילים ניתן להבריח גם במזוודות ובסוף זה תלוי באכיפה של המכס בשדה ומנגנוני הביטחון הלבנוניים.
בערוץ הסעודי לא הצביעו על המטוס הספציפי אולם בבדיקה שערך הבלוג "אינטלי טיימס", באמצעות אפליקציית המעקב האווירי, עלה כי מדובר במטוס הנושא את מספר הזיהוי EP-AJI של חברת התעופה האיראנית. המטוס ביצע מספר גיחות "לא מוצהרות" וחצי גלויות לאורך חודש נובמבר ותחילת דצמבר. הקו החדש מצטרף לקו הסדיר IRM1152 לביירות, שמנהלת חברת "מהאן אייר" זה שנים לביירות. שתי החברות מזוהות עם משמרות המהפכה ולכן אין פה נתיב חדש אלא מה שנראה כפעולת "הרגלה" איראנית על מנת לייצר נתיב לוגיסטי להברחת אמצעי לחימה..
בישראל מבינים כי תקיפה קינטית בביירות כנראה שאינה אופציה כפי שהיא מתרחשת, מעת לעת בש.ת הבינלאומי של דמשק או בנמל אחר בסוריה וכי מטרת הפרסום נועדה בעיקר לאותת לממשל הלבנוני ולגורמי המכס ומנגנוני הביטחון הלבנוניים על הפעילות החשודה.
אז מה אנחנו יודעים על מטוסי חברת Meraj Air?
מדובר בחברת תעופה הפועלת משדה התעופה מהראבאד ומתוחזקת על ידי המערך הטכני של חיל האוויר. מטוסי החברה כדג' מטוס הנושא את מספר הזיהוי EP-AJC, עברו שינויים במבנה תא הנוסעים כדי שיתאימו גם לטיסות ממשלתיות רשמיות. האם השינויים כללו תאים נסתרים? לא ברור. מה שברור הוא שאת החברה מנהל תא"ל סייד מוחמד מיר סמייי, שפיקד על האוניברסיטה הצבאית למדעי התעופה והטכנולוגיות.
מהאוניברסיטה הצבאית ע"ש "שאהיד סתרי" למדעי התעופה יצאו גם חלק מיועצי חיל האוויר של משמרות המהפכה שנשלחו לסוריה כדי לנהל את הפרויקטים האווירים כדג' פרויקט ההגנה האווירית ודיוק הטילים. מנכ"ל החברה הקודם הוא תא"ל טוראג' זנגנה. זנגנה הוא קצין צבא ותיק שהיה בעבר מנהל ההאנגרים של חיל האוויר בנמל התעופה מהרבאד בטהרן. אותם האנגרים משמשים גם להסתרה ולהעמסת מטען צבאי על מטוסים המזוהים עם משמרות המהפכה. תא"ל טוראג' זנגנה כבר צורף בשנת 2018 לרשימת הסנקציות האמריקאיות.
בלבנון מיהרו לציין כי מדובר בטיסה שבועית של חברת Meraj Airlines הממריאה ממשהד (לא מדוייק) וכי כל מזוודה מטהראן תיבדק על ידי המכס (בדר"כ הבדיקות הן מדגמיות). הטיסה האיראנית קיבלה את מס' הטיסה המוצהר "MRJ4853" אך מבדיקתינו עלה כי לא ניתן עדיין לבצע בכלל רישום לאחת מהטיסות לביירות, שלכאורה כבר יוצאות. סמיר ג'עגע, מנהיג מפלגת "הכוחות הלבנונים" קרא לבדיקה ממשלתית יסודית.