איראן חשפה בטעות את מערכת התקשוב שהתקינה בקרונות השליטה והבקרה של מערך הכטב”ם

מודיעין טכנולוגי (באנגלית: “TECHINT”) בהגדרתו הוא תחום במחקר המודיעין הצבאי העוסק בגילוי, הבנה וניתוח טכנולוגיות ומערכות נשק הנמצאות בידי האויב. מידע טכנולוגי יכול להתקבל ממגוון מקורות איסוף מודיעין אך בעיקר ממקורות גלויים כדג’ מצעדי ראווה צבאיים, תערוכות צבאיות וסרטי תדמית שמפיקים דוברי צבא או תעשיות ביטחוניות. משמרות המהפכה של איראן והתעשיות הצבאיות שמשרתות אותם נוטים

מודיעין טכנולוגי (באנגלית: “TECHINT”) בהגדרתו הוא תחום במחקר המודיעין הצבאי העוסק בגילוי, הבנה וניתוח טכנולוגיות ומערכות נשק הנמצאות בידי האויב. מידע טכנולוגי יכול להתקבל ממגוון מקורות איסוף מודיעין אך בעיקר ממקורות גלויים כדג’ מצעדי ראווה צבאיים, תערוכות צבאיות וסרטי תדמית שמפיקים דוברי צבא או תעשיות ביטחוניות.

משמרות המהפכה של איראן והתעשיות הצבאיות שמשרתות אותם נוטים להפיץ, מעת לעת, סרטוני תדמית וראווה אודות תרגילים צבאיים ואמצעי לחימה שאיראן מפתחת בעצמה. אחד מאותם סרטונים, עלה בערוץ יו-טיוב המסקר את תרגילי משמרות המהפכה של איראן. הסרטון מתעד רגעים מתוך תרגיל “Beit ol Moghaddas Exercise” – תרגיל צבאי גדול ע”ש מבצע שנערך במהלך מלחמת איראן-עיראק ובו נבחנים  גם מערכי ההגנה האווירית וכלי הטיס הבלתי מאוישים של משמרות המהפכה.

ברצועת הסרטון ניתן לראות בדקה 1:50 כי אחד ממסכי הבקרה בקרון השליטה נמצא כשהוא במצב “התחבר” קרי כניסה אל מערכות התקשוב של הקרון באמצעות שם משתמש וסיסמא. מסך ההתחברות חשף פרט קטן אך משמעותי, את לוגו החברה שעומדת מאחורי מערכת התקשורת שהוטמעה בקרון הבקרה.

הבלוג “אינטלי טיימס” מצא כי מדובר בהטמעה של מערכות תקשורת מסדרת מוצרי KVM של חברת ATEN, חברה בינלאומית שנוסדה בטיוואן ומתמחה בפיתוח מערכות תקשורת לניתוב, שליטה ובקרה המשמשים חדרי בקרה הנדרשים לתמוך בניתוב מידע וחוזי למספר רב של עמדות בקרה ושליטה. המוצרים של החברה נחשבים כ”מוצרים דואליים” קרי מוצרים שיכולים לשמש גם לתמיכה במערכות נשק השמדה המוני כדג’ טילים בליסטיים וחימושים משוטטים אחרים שהפעלתם דורשת קרון שליטה ובקרה. הסחר במוצרים אלו אסור וחוסה תחת סנקציות של מחלקת האוצר האמריקאי.

מבירור שערכנו עולה כי איראן מצליחה לרכוש את הטכנולוגיות באמצעות חברת מחשבים איראנית בשם “ריימונד מחשבים” המנוהלת ע”י אהסן טאג’סנג’ראני ומזוהה באתר ATEN  כ”משווק מורשה” של מוצרי התקשורת באיראן.

Aten CN8600 DVI KVM over IP Extender

 

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו