עמוד הבית / טרור / חיזבאללה / חשיפה: מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה הכחיש הערב כל נוכחות של הארגון בנמל ביירות אולם הבלוג חושף כי הארגון קשור לקבוצה עסקית הפועלת במקום לצורך ייבוא אמצעים וטכנולוגיות לפיתוח אמצעי לחימה
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

חשיפה: מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה הכחיש הערב כל נוכחות של הארגון בנמל ביירות אולם הבלוג חושף כי הארגון קשור לקבוצה עסקית הפועלת במקום לצורך ייבוא אמצעים וטכנולוגיות לפיתוח אמצעי לחימה

הערב טען מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה להגנתו כי הוא בקושי מכיר את נמל ביירות ולמעשה מכיר טוב יותר את נמל חיפה (הישראלי). עוד ניסה לטעון כי מאשימים את החיזבאללה לשווא, וכי "אין לארגון נשק בנמל" אולם מבלי לשים לב, הפליל את החיזבאללה כשציין כי "גם אנשיו נהרגו ונפצעו כתוצאה מהפיצוץ". ואנחנו שואלים אם כך, מה עשו אותם אנשים במרחב הנמל אם לא לנהל את האינטרסים הצבאיים של הארגון?

בדיקה שערך הבלוג "אינטלי טיימס" מגלה כי כבר באוקטובר 2014 סימן משרד האוצר האמריקני רשת רכש מרכזית של ארגון החיזבאללה, שפעלה גם מנמל ביירות ושימשה כ"חברה קדמית" להסתרת פעילויות ייבוא של מוצרי אלקטרוניקה מתוחכמים וטכנולוגיות אחרות ששימשו לבניין הכוח הצבאי של הארגון ובמרכזם גם לפיתוח כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים).

קבוצת "סטארס גרופ הולדינג" נמצאת בבעלות קמל מוחמד אמחז ויו"ר החברה הוא עיסאם מוחמד אמחז. בנוסף לעסקיה בלבנון, הקבוצה מחזיקה חברות בת בדובאי, איחוד האמירויות וסין, לצורך רכישת מנועים, מוצרי תקשורת וציוד ניווט מחברות בארצות הברית, אסיה, קנדה ואירופה תוך שימוש בתעודות יבוא כוזבות ושיטות הונאה אחרות בכדי להימנע ממגבלות הייצוא באותן מדינות.

הקבוצה משתמשת בין השאר בתשתיות של חברות הבת ובהן סניפי "סטארס תקשורת" שמפעילה רשת חנויות תקשורת ומחסני ייבוא בשטח הדיוטי פרי של שדה התעופה ואזור הסחר החופשי והדיוטי של הנמל הימי של ביירות.

בנוסף זיהתה מחלקת האוצר גם מספר אנשי חיזבאללה ובהם עלי זייתר ואיימן איברהים שעבדו ישירות עם מנהלי הרשת של אותה קבוצה בכדי להקל על פעילויות הרכש הביטחוני מטעם החיזבאללה.