חשיפה ראשונה: חמאס ניסה להקים בסודאן שלוחה למשימות מודיעין באפריקה , תכנון פיגועים ופרויקטים לבניין הכוח של הזרוע הצבאית

בפברואר 2020, נעצר בחרטום שבסודן, מוחמד רמדאן עבד אלגפור, ראש שלוחת אפריקה באגף המודיעין של מחלקת הבינוי בזרוע הצבאית של החמאס. אלגפור, מוגדר ע”י גורמי מודיעין אנונימיים כפעיל בכיר באגף המודיעין הצבאי של מחלקת הבינוי בחמאס, זרוע העוסקת בבניין הכוח הצבאי של הארגון באמצעות שלוחות שהקימה על אדמת מלזיה, טורקיה ולבנון.

מוחמד רמדאן עבד אלגפור (“אבו אשרף”), פעיל בכיר באגף המודיעין הצבאי של מחלקת הבינוי בחמאס, זרוע העוסקת בבניין הכוח הצבאי של הארגון, ניצל את תפקידו כראש “קרן הסטודנטים הפלסטינים בסודן”, עמותה המסייעת במימון לימודים בסודן, כסיפור כיסוי לפעילות צבאית על אדמת סודאן. אלגפור פעל בכפיפות לחאלד אל-באשירי – ראש אגף המודיעין הצבאי של מחלקת הבינוי של החמאס, שגורש לאחרונה מטורקיה ועבר לפעול מלבנון.

אלגפור בעל תואר בהנדסת חשמל, משתמש בהשכלתו זו להדרכה בייצור ותפעול כלי נשק וחומרי נפץ. בנוסף, עוסק גם בזיוף מסמכים כתמיכה בפעילים שהוא מגייס.

כראש תחנת חמאס בחרטום, העביר לאנשי קשר מטעם חמאס עזה ולמפקדותיהם בטורקיה ולבנון, עדכונים שוטפים על תכניות העבודה והמשימות שביצע. בנוסף, נפגש באופן קבוע עם סייענים שגויסו ברחבי אפריקה, בניהם גם תושבים בעלי אזרחות זרה (תימן, סודן ואחרים) שעברו תכנית הכשרה מיוחדת הכוללת לימוד השפה העברית ואיסוף מודיעין ממקורות גלויים כדג’ מדיה חברתית, אתרי אינטרנט ואתרי חדשות במטרה לייצר תשתיות מבצעיות לפיגועים כנגד אינטרסים ישראליים ברחבי אפריקה.

בנוסף, רקם הפעיל קשרים גם עם ארגוני טרור מקומיים במסגרת מימוש אותם יעדים של החמאס. פעילות זו כללה גם גיוס והכשרת סטודנטים פלסטינים על אדמת סודאן, הכשרה שנתנה ע”י אנשי מנגנון הביטחון של החמאס, שהוצבו בחרטום בכסות מלגות לימוד.

מעצרו מתבצע כאמור, בפברואר השנה, במקביל למפגש שעורך רוה”מ ישראל, בעיר אנטבה שבאוגנדה, עם מנהיג סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן העומד בראש הממשל הזמני בסודאן. הפגישה היוותה אבן דרך לשת”פ ואינטרסים שאת אותותיו התחלנו לראות כבר בסוף 2019, בהחלטה של סודאן לסגור את משרדי חמאס בחרטום, מעצר ראשי תשתית הטרור ופתיחת נתיב טיסה מעל לסודן.

 

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו