מה אנחנו יודעים על הקבוצה החדשה שלקחה אחריות על הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז

מה אנחנו יודעים על הקבוצה החדשה שלקחה אחריות על הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז

בשעה 02:55 (שעון טהראן), התקבל דוא”ל במערכת ערוץ BBC בפרסית. על החתום קבוצה בשם “צ’יטות המולדת”, ובו כרוז לקיחת אחריות על מבצע חבלה במתקן צנטריפוגות בשטח קומפלקס המרכז הגרעיני לעשרת אורניום ליד נתנז.

בשעה 02:55 (שעון טהראן), התקבל דוא”ל במערכת ערוץ BBC בפרסית החתום על ידי קבוצה בשם “צ’יטות המולדת”, ובו לקיחת אחריות על תקיפת מתקן באתר הגרעין של נתנז.

במזכר הראשון שהפיצו ציינו: “לפני 41 שנה העם האמיץ של איראן התקומם כדי להשיג עתיד טוב יותר לעצמו וילדיו. אח”כ מדברים על המאבק הארוך נגד העושק והדיכוי וההתקוממות נגד המשטר הפהלוי ותוקפים בחריפות את המשטר האסלאמי, שהחליף אותו והביא תקופה שחורה יותר מהתקופה של הכיבוש הערבי ומימי הפלישות של המונגולים. השתלטו על המשאבים הלאומיים והאנושיים והשליטו את המשטר הגרוע ביותר והנוקט בשיטות המפחידות ביותר בעת החדשה. מדברים על כינון כוח צבאי-כלכלי בתוך משמרות המהפכה, שפוגע בדימוי הבינלאומי של איראן, מקדם פרויקטים של התחמשות ולקח כבני ערובה 80 מיליון איראנים לצורך שמירת הכוח בידי המשטר. הכובשים הללו מוכנים להקריב את הכלכלה האיראנית ו-80 מיליון איש תחת הסנקציות החריפות ביותר בהיסטוריה רק כדי לממש את היעדים שלהם, המשך הדיכוי של העם האיראני. אנחנו נחושים למנוע את מימוש התוכנית הזו, המטרה שלנו, קבוצת “הצ’יטות של המולדת”, ילדי ואוהבי הארץ הזו, היא להוציא את הפולשים מהמולדת ולשם כך נפגע בכל הפרויקטים שנועדו לשמר את המשטר הזה” (התרגום באדיבות :ד”ר רז צימט ).

שעות לאחר מכן, היתה זו כבר סוכנות הגרעין של איראן שדיווחה על “תאונה” בסמוך למתקן העשרת האורניום בנתנז. ייעודו של המבנה שבו אירע הפיצוץ לא היה חשאי, חלקו בניסויי צנטריפוגות מתקדמות היה מוכר בדוחות מעקב על מתקני העשרת האורניום של איראן. אז מה השתנה? המתקן הפך להיות מרכיב חשוב ביכולת של האיראנים להעשיר ובמהירות מספיק אורניום לפצצת גרעין ראשונה.

נראה כי מאחרי השם והלוגו “צ’יטות המולדת” שבו השתמשה הקבוצה שלקחה אחריות על מבצע החבלה במתקן העשרת האורניום בנתנז, הסתתר גם רעיון. הצ’יטה מסמלת בכל העולם, גמישות, מהירות ויכולת הסתגלות. באיראן הברדלס האסייתי מוכר גם כצ’יטה האיראני ואף זכה לשמש כסמל נבחרת הכדורגל של איראן למונדיאל.
מחוז בלוצ’סטן בו מתרכזת מרבית מהאוכלוסיה הנכחדת של הברדלס האסיתי, אולי מרמז על קשר לקבוצות מאבק בדלניות הפועלות לשחרור החבל משלטון איראני. בעבר, קשרה איראן מספר קבוצות אופוזיציה למאבק כנגד פרויקט הגרעין האיראני. אחת מהקבוצות הבולטות היא “המוג’הדין חלק” שאנשיה הואשמו בסיוע למודיעין האמריקאי והישראלי בחיסול מדעני הגרעין של איראן.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו