נא להכיר: יחידה 200 – אגף המודיעין הצבאי של ארגון החיזבאללה

נא להכיר: יחידה 200 – אגף המודיעין הצבאי של ארגון החיזבאללה

זה הרגע לחשוף, לראשונה, יחידה לא מוכרת בחיזבאללה שכל תפקידה הוא לרכז את תחום האיסוף ומחקר המודיעיני הצבאי של ארגון החיזבאללה. היחידה החדשה פועלת בדומה ליחידת האיסוף המרכזית של אגף המודיעין. האיסוף מתבצע באמצעות יחידות קצה מרחביות הכוללות אמצעי תצפית, האזנות, הפעלת סוכנים ועד מבצעי מודיעין בסייבר. בראש היחידה עומד חוסיין עלי חזימה והיא מזוהה

זה הרגע לחשוף, לראשונה, יחידה לא מוכרת בחיזבאללה שכל תפקידה הוא לרכז את תחום האיסוף ומחקר המודיעיני הצבאי של ארגון החיזבאללה. היחידה החדשה פועלת בדומה ליחידת האיסוף המרכזית של אגף המודיעין. האיסוף מתבצע באמצעות יחידות קצה מרחביות הכוללות אמצעי תצפית, האזנות, הפעלת סוכנים ועד מבצעי מודיעין בסייבר.

בראש היחידה עומד חוסיין עלי חזימה והיא מזוהה עם המספר 200.

חיזבאללה נוטה לזהות את יחידות המבצעים המיוחדות של הארגון במספרים. המוכרות ביותר הן יחידות 910 ו-133 העוסקות במבצעים שמחוץ לגבולות לבנון ומתבססות גם על פעילים העוסקים באיסוף “מודיעין לפני מבצע”.

במקרה זה מדובר ביחידה לא מוכרת אך פעילויותיה סווגו כבר בישראל בתיאורים : “יחידת תצפיות”, “יחידת סייבר” ו”יחידת האזנות” של החיזבאללה. עצם קיומה עלה לאחרונה במסגרת דוחות המעקב שמנהלת ארה”ב על ארגונים, גופים ופעילי טרור מרכזיים במסגרת המאמץ למניעת טרור.

בשנים האחרונות היינו עדים למאמץ איסוף המודיעין שעושה הארגון באמצעות פריסת תצפיות לאורך הגדר עם ישראל.

בשנת 2012 חשף כתב העת הצרפתי “אינטליג’נס און ליין” כי הארגון פרש מצלמות לראיית לילה לכל אורך הגבול בין ישראל ללבנון. תפקידן לעקוב אחר תנועת כוחות צה”ל בגבול, ומיקום המארבים והסיורים הליליים.

ביוני 2017, חשף צה”ל תיעוד המדגים כיצד מפעיל חיזבאללה רשת תצפיות במסווה של ארגון “ירוק ללא גבולות” – ארגון הפועל לכאורה למען איכות הסביבה.

לאחרונה, גוברים גם המאמצים של הארגון להשיג מודיעין באמצעות הרשת החברתית, אם באמצעות מעקב ואם באמצעות ניסיונות לתקוף דרך מימד הסייבר.

איסוף המודיעין אינו מוגבל רק לשטח לבנון אלא מתבצע גם דרך הגולן הסורי אל מול ישובי הגליל והגולן . פעילות זו מתבצעת גם מעמדות של הצבא הסורי או באמצעות צוותי סיור שיודעים לתפעל אמצעי תצפית וצילום, האזנה ואפילו איסוף חוזי באמצעות הפעלת רחפנים.

לאחרונה נחשף כי החיזבאללה עושה שימוש גם בתושבי הכפר חדר הסמוך לחרמון במסגרת “תיק הגולן” וזאת על מנת להקים חזית טרור נוספת כלפי מדינת ישראל. את הפרויקט מנהל עלי מוסא דוקדוק, בכיר בחיזבאללה שעבר כבר מספר יחידות עומק מבצעיות ועוסק כעת בבניית תשתית פיגועים ליום פקודה ולכן סביר שכל תשתית שכזו תטופל עוד בשלביה הראשוניים.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו