בימים שלאחר חיסול מפקד “כוח קודס” קאסם סולימאני, נעצרו בהונג קונג ובדרום אמריקה שמונה איראנים שעשו שימוש בדרכונים מזויפים מערביים וישראליים

הבלוג “אינטלי טיימס” מגלה כי המקרה באקוודור אינו בודד, באותו חודש נעצרו באי מקאו – בירת ההימורים של אסיה, שישה אזרחים איראניים שעשו את דרכם מאיראן לכיוון אסיה ואירופה כשהם משתמשים במלזיה והונג קונג כתחנות ביניים.

אתמול דווח ב-YNET כי לפני מספר ימים נעצרו בקיטו – אוקוודור, גבר ואישה צעירים איראנים, בעת שניסו להמריא לספרד. הם עברו בידוק ביטחוני בשדה התעופה שם התברר כי הם אינם ישראלים כפי שהיה כתוב על דרכוניהם, אלא איראנים מתחזים. ברשות הזוג נמצאו גם הדרכונים האיראניים המקוריים שלהם. השגרירות הישראלית עודכנה ונסיבות המקרה עדיין מתבררות לאור החשד שמדובר באנשי המודיעין האיראני ולאור העיתוי הרגיש, ימים לאחר חיסול מפקד “כוח קודס” קאסם סולימאני והחשש מפני נקמה איראנית.

הבלוג “אינטלי טיימס” מגלה כי המקרה באקוודור אינו בודד, באותו חודש נעצרו באי מקאו – בירת ההימורים של אסיה, שישה אזרחים איראניים שעשו את דרכם מאיראן לכיוון אסיה ואירופה כשהם משתמשים במלזיה והונג קונג כתחנות ביניים.

מלזיה משמשת לא אחת כתחנת מעבר את אנשי המודיעין האיראני. כך קרה כשאיראן השיקה במהלך שנת 2012, קמפיין פיגועים כנגד מטרות ישראליות ששיאו היה בפיגוע ברכב אשת הדיפלומט הישראלי בהודו ובניסיון הפיגועים המשולבים בבנגקוק, תאילנד שבו נחשפו חברי החוליה של “כוח קודס” בעקבות כשל באחד ממטעני החבלה שנשאו על גבם.

שישה איראנים הגיעו לאחרונה לאי ההימורים מקאו בטיסות שונות ובהפרש של שעות אחד מהשני, כל אחד מהם הגיע כשהוא מחזיק בדרכון מזויף של לאום אירופאי או ישראלי, כך דווח לאחרונה ע”י כוחות משטרת הביטחון הציבורי (PSP) של האי.

שלושת החשודים הראשונים הגיעו לשדה התעופה הבינלאומי של מקאו ב- 4 בינואר באמצעות טיסה מקואלה לומפור. שלושת החשודים הציגו דרכון שוודי מזויף ושני דרכונים ישראלים מזויפים כשחצו את הגבול בכניסה למקאו. אנשי משטרת הביטחון הציבורי מצאו כי הופעתם אינה עולה בקנה אחד עם לאומם ועצרו אותם להמשך חקירה. לאחר מכן אישרה המשטרה כי השלושה החזיקו בדרכונים מזויפים.

בעקבות מעצר השלושה, בחנה המשטרה ביתר קפידה גם טיסות אחרות שהגיעו למקאו באותו היום ומצאה זוג איראני נוסף שהגיע בטיסה מבייג’ינג למקאו, וטען כי הם נשואים. הזוג עשה שימוש בדרכונים איטלקיים מזויפים. למחרת נחתה טיסה נוספת מבייג’ינג והפעם עם איראני כשברשותו דרכון ספרדי מזויף. בחקירתם טענו השישה כי רכשו את הדרכונים עוד באיראן בתמורה ל- 8,000 אירו לדרכון וזאת במטרה להיכנס לאירופה. על פי המשטרה, כל השישה הם אזרחי איראן שנשאו עימם גם את הדרכונים האיראניים האמיתיים שלהם.

למרות שהגיעו למקאו בטיסות נפרדות אך באותו יום, הכחישו השישה קשר ביניהם. השישה סיפקו לחוקרים את שמותיהם של מי שארגנו עבורם את נסיעותיהם לאירופה דרך מקאו אולם כל השמות שנמסרו היו שונים.
השישה טענו כי אין ברשותם כרטיסים ליעד הבא וכי מארגני הנסיעה שלהם היו אמורים ליידע אותם על יעדם הבא. ששת החשודים הם בני 24 עד 34, והם כללו ארבעה גברים ושתי נשים.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו