איראן פרסה בחו”ל את זרוע הפיגועים של “כוח קודס” והמודיעין האיראני לצורך קמפיין מחודש כנגד גורמי אופוזיציה איראניים ומטרות ישראליות

בימים האחרונים סוכלה על ידי הבלגים ושותפיהם המערביים תשתית חוצת גבולות של מנגנון הפיגועים האיראני. בין היעדים המרכזיים שהאיראנים סימנו בקמפיין החדש גם ראשים באופוזיציה האיראנית שנכחו בכנס הבינלאומי בפריז של מועצת האופוזיציה האיראנית הגולה וארגון המוג’הדין חלק שמשרדיהם במערב אירופה יושב בפריז.

באותם ימים רגישים ביקר בפריז גם אהוד ברק שתיעד עצמו בפייסבוק מבלה  קודם לכן אצל ידידו, רה”מ קנדה לשעבר שאף הוזמן והגיע גם הוא לפריז כדי להשתתף בכנס של ארגון הגג של האופוזיציה האיראנית. במקביל, באחת מערי הבירה באירופה נעשה ניסיון לגנוב את רכב השרד של הנספח הצבאי בשגרירות ישראל, אירוע שנלמד עדיין ויתכן והעובדה כי הגנבים נטשו את הרכב ברובע המוסלמי מרמזת אולי על כך שהגנב/ים היו חלק ממזימה לעשות ברכב הדיפלומטי שימוש לצרכי פגיעה בנציגות ישראל באותה עיר בירה.

יתכן ויש קשר  לפגישתו של ראש השב”כ, ארגמן עם ברק בביתו, מיד עם שובו מפריז בנושאים הקשורים לאבטחתו האישית. ברק שיתף ביוני את עוקביו (כמעט בזמן אמת) ברשת החברתית בתמונות מתוך ביקוריו האחרונים בציריך, קנדה ופריז, תמונות שיכלו לשמש את האויב באיסוף מל”מ על ביקוריו בחו”ל לצורך התנקשות או חטיפה.

תשתית הטרור האיראנית נוהלה מווינה ידי “דיפלומט” איראני בשגרירות איראן בוינה בשם אסדואללה אסדי שהוצב בפועל כראש תחנת המודיעין האיראני. בלגיה נבחרה כמדינת בסיס לצורך ההתארגנות הלוגיסטית של חוליות הטרור שהורכבו מאיראניים שהשתקעו כמהגרים בבריסל, אנטוורפן, מונס ולוז-אן-היינאו.

אסדי בן ה-47 הוצב בשגרירות האיראנית בווינה כבר משנת 2014 לאחר תפקיד באפגניסטן. קודמו בתפקיד,מוסטפא רודקי  כך דווח, נשלח לאלבניה ב-2017 כמנהל תחנה של המודיעין האיראני. בדיקת הבלוג מגלה כי איראני בשם אסדואללה אסדי זיהה עצמו ברשת “לינקדין” כפעיל עסקי או אחר על אדמת גרמניה.

על פי גורמי המודיעין, לאסדי חלק מרכזי בניהול התשתית והוא נעצר בשטח גרמניה בעת שעשה את דרכו מוינה לבריסל ו/או פריז במסגרת ההכנות האחרונות להוצאת הפיגועים. בין העצורים זוג איראנים שזוהו בשמות: אמיר סאדוני בן ה -38 ו-נסימה נומאני בת ה-33.   בפשיטות שנערכו ברכבי החשודים, ביום שבת, נתפסו כ- 500 גרם של TATP, מטען מתוצרת בית המיוצר מכימיקלים זמינים שנמצא במכונית המרצדס המשפחתית ומנגנון נפץ שהוסתר בתיק האיפור של בת הזוג . סאדוני עבד בחברת ספנות על ציר הולנד-בלגיה והיה מבקר מעת לעת בחשאי בטהראן. בת זוגתו הגיעה לבלגיה בשנת 2009 ושם הכירה והתחתנה עם סאדוני. השניים אימצו מאז, זהות של מהגרים איראניים שתומכים בארגוני האופוזיציה.

מעצרים נוספים שנקשרו לרשת מבריסל בוצעו גם בצרפת ובהם חקירתו של מיהרד אראפאני בן 55 (איש שירה מוכר בקהילה האיראנית בפריז) ומעצר אשתו שזוהתה כמי שעמדה בקשר עם קצין מודיעין באיראן.

היום דווח כי ישראל תגברה מחדש את אבטחתם של ראשי הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ואהוד ברק שמרבים לנסוע לחו”ל במסגרת עיסוקיהם הפרטיים. במקביל, גורמים מודיעיניים חידשו בחודש האחרון את פעולתו של אתר מודיעיני העוסק בחשיפת יחידות “כוח קודס” ופעיליו ברחבי העולם. האתר הושק לראשונה בשנת 2012 בעקבות קמפיין הטרור של איראן כנגד יעדים ישראליים בחו”ל (טורקיה, אזרביגאן, גיאורגיה, תאילנד) בעקבות הרצון לנקום את חיסול מדעני הגרעין שנקשר על ידי איראן למודיעין הישראלי ולארגון המוג’הדין חלק.  מאז, הוכיח האתר אמינות גבוהה והיה הראשון לחשוף יחידות מבצעיות של “כוח קודס” כדג’ יחידה 400 המתמחה בפיגועי חוץ ויחידה 190 המתמחה בהברחות אמל”ח על ציר איראן והמזה”ת.

אסדואללה אסדי = ראש תחנת המודיעין האיראני בוינה

 

 

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו