ראש תכנית הגרעין של סוריה תועד בוינה בזמן, שעל פי מקורות זרים, חדר המוסד לחדרו והביא את המודיעין על הכור

הבלוג “אינטלי טיימס” הצליח למצוא תיעוד ארכיוני מצולם של ראש תכנית הגרעין של סוריה, מאותן שעות קריטיות בין ה-5 ל-7 במרץ בעיר וינה בהן, על פי מקורות זרים, חדר צוות של המוסד לחדרו והביא את המודיעין המפליל את סוריה בבניית כור גרעיני.

הבלוג “אינטלי טיימס” הצליח למצוא תיעוד ארכיוני מצולם של ראש תכנית הגרעין של סוריה, באותן שעות קריטיות בין ה-5 ל-7 במרץ בעיר וינה, בהן על פי מקורות זרים, חדר צוות של המוסד לחדרו והביא את המודיעין המפליל את סוריה בבניית כור גרעיני.

בתמונה נראה אברהים עותמאן, יו”ר הוועדה הסורית לאנרגיה אטומית ב-5 במרץ 2007 במהלך התכנסות מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במטה הסוכנות בוינה, אוסטריה כשהוא מהרהר בחיוך מאחורי גבו של גרגורי שולטה, הנציג האמריקאי בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רגע לפני דיון בתכנית הגרעין של איראן, כאילו רוצה לומר “אנחנו הצלחנו לעבוד עליכם”. שולטה נראה כמי ש”אוצר בתוכו סוד” אולי לאור העובדה כי שימש קודם לכן כמזכיר המועצה לביטחון לאומי (NSC)- אותה סוכנות ביון אמריקאית שמתמחה באיסוף מודיעין אותות ברחבי העולם, אך במקרה הסורי פספסה.

באותם שעות, על פי תחקיר ה”ניו יורקר”, חדר צוות של המוסד לדירה שבה התארח הסורי בוינה, פרץ למחשבו האישי והביא את התמונות המפלילות שנמצאו במחשבו האישי מבלי להשאיר עקבות. במחשב של עותמאן נמצאו “כשלושה תריסרים” של תמונות מפלילות של הכור ובהם גם צילום מזכרת שערך עותמאן יחד עם צ’ו ג’י בו, מראשי תכנית הגרעין של צפון קוריאה, בעת שביקר בסוריה במסגרת תפקידו כראש צוות ההקמה בסוריה של כור פלוטוגני (המייצר פלוטוניום).

בבוקר של 13 במרץ הונחו ממצאי המוסד על שולחנו של רוה”מ באותם ימים, אהוד אולמרט. האמריקאים יהיו שותפים, החל מאפריל לחומר המפליל אולם את השמדת הכור בליל ה-6 בספטמבר, תבצע כידוע ישראל.  מאוחר יותר, תיחשף לעולם “מצגת מודיעין” ,שיפרסם הבית הלבן, המפלילה את סוריה בבניית כור גרעיני ועותמאן יגלה בה להפתעתו גם תמונות אישיות שאגר במחשבו האישי. חשוב לציין, ישראל לא לקחה מעולם אחריות על המבצע המתואר בכתבה ונסמך אך ורק על תחקיר ה”ניו יורקר” ומקורותיו. עותמאן, ממשיך עדיין בתפקידיו כיו”ר הוועדה הסורית לאנרגיה אטומית ואף הורשה לצאת מתחומי סוריה לאחר התקיפה ואף נכח באחד מהכנסים של הסוכנות למניעת הפצת נשק גרעיני שהתקיים בשנת 2014 בו תועד תחת הכרזה “שמים סוף לניסויים בפיצוצים גרעיניים”.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו