שב”כ: עובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים ניצל את הרכב הקונסולרי להברחת אמל”ח מעזה לגדה המערבית

מחקירת השב”כ עולה כי האזרח הצרפתי פעל בתמורה לרווח כספי אולם ניתוח חשבון הפייסבוק, שערך הבלוג “אינטלי טיימס”, מרמז כי עוד בטרם נחת בישראל, היה העובד כבר בקשרי חברות עם גורמים שהביעו הזדהות עם המאבק הפלסטינאי ומפה יתכן שהמניע להברחת האמל”ח נבע גם מאהדה שהידרדרה, בעקבות קשרים חברתיים, לסיוע פעיל להברחת אמל”ח מתוך הבנה שהוא עלול להגיע בסופו גם לתשתיות הטרור ביהודה ושומרון.

הותר לפרסום כי בחקירת שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, נחשפה תשתית של פלסטינים, מרצועת עזה, איו”ש ותושבי מזרח ירושלים, שהבריחה בחודשים האחרונים אמצעי לחימה תקניים מרצועת עזה לגדה המערבית באמצעות אזרח צרפתי, עובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים.

מחקירת שב”כ עולה כי אמצעי הלחימה הועברו דרך מעבר ארז באמצעות רומן פרנק, אזרח צרפתי בן 24, המשמש כעובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים, במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים, תוך ניצול הרכב הקונסולרי של הקונסוליה הצרפתית, אשר זכה להקלות בבידוק הביטחוני במעבר הגבול, כנהוג לגבי כלי רכב אלו.

במסגרת תפקידו בקונסוליה, נהג פרנק ברכב בעל לוחית רישוי קונסולרית והסיע בו את נציגי הקונסוליה מישראל לעזה ובחזרה דרך מעבר ארז. בנוסף, היה ברשותו של פרנק רכב נוסף בעל לוחית רישוי קונסולרית, אשר בו השתמש לצרכיו האישיים, ונהג לנסוע בו מירושלים לרמאללה, דרך מחסום אל-ג’יב או מחסום קלנדיה.

עובד הקונסוליה ביצע 5 העברות של אמצעי לחימה שבמסגרתם העביר כ-70 אקדחים ו-2 רובי סער. את אמצעי הלחימה קיבל מפלסטיני תושב רצועת עזה, המועסק ב”מרכז התרבות הצרפתי” ברצועה ולאחר שמימש את ההברחה, העביר את אמצעי הלחימה לגורם באיו”ש שמכר אותם לסוחרי אמל”ח.

בין העצורים שהיו מעורבים בהברחת אמצעי הלחימה ישנם תושב מזרח ירושלים, העובד כמאבטח בקונסוליה הצרפתית בירושלים, וכן פלסטינים מרצועת עזה ששהו שלא כחוק באיו”ש. במסגרת החקירה נעצרו עד כה 9 חשודים וכנגד 6 מהם יוגשו היום כתבי אישום על ידי פרקליטות דרום.

ניתוח חשבון הפייסבוק שערך הבלוג “אינטלי טיימס” מלמד כי פרנק גדל במשפחה צרפתית נורמטיבית בעלת אורח חיים מערבי והתגורר בעיירה הסמוכה לעיר ליל שבצפון צרפת. לירושלים הגיע לפני כשנה וחודשיים במסגרת טיול בישראל וירדן שגלש כנראה להצעת עבודה בקונסוליה. בחודש ינואר 2017 כשביצע את הצ’ק אין הראשון בישראל בחר לציין כי הוא נמצא ב”פלסטין” והיו מי שתיקנו אותו מקרב חבריו הצרפתיים הנוצריים כי מדובר ב”ישראל”.

מחקירת השב”כ עולה כי האזרח הצרפתי פעל בתמורה לרווח כספי אולם חשבון הפייסבוק מרמז כי עוד בטרם נחת בישראל, היה העובד הצרפתי כבר בקשרי חברות עם גורמים שהביעו הזדהות עם המאבק הפלסטינאי ומפה יתכן שהמניע להברחת האמל”ח נבע גם מאהדה שהידרדרה, בעקבות קשרים חברתיים, לסיוע פעיל להברחת אמל”ח מתוך הבנה שהוא עלול להגיע בסופו גם לתשתיות הטרור ביהודה ושומרון.ומרון.

באוגוסט 2017 כבר הספיק לרכוש לו חברים פלסטינאים רבים, ובהם צעירים עזתיים שאף שיתפו בעבר כרזות הקוראות לדקירת ישראליים , רובם לומדים באוניברסיטת אל-אזהר בעזה שכבר ידועה בתוכניות הלימוד המעודדות קיצוניות וטרור. בין חבריו בגדה ניתן לזהות גם בנים לחמולת קוואסמה מחברון שרבים מבניה השתייכו לזרוע הצבאית של החמאס ובהם גם האחראים לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים מיצהר.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו