חברה אמריקאית מכרה כנראה עשרות אוזניות לבקרי מערך התעופה מבלי לדעת שהלקוח הוא משרד ההגנה האיראני ומערך הכתב”מים של משמרות המהפכה.

לאוזניות מדגם ANR MG, כך עולה מבדיקת בלוג המודיעין “אינטלי טיימס”, היה ביקוש גם במשרד ההגנה האיראני שרכש אותן עבור מפעילי טייסות ה”שהאד 129″ של משמרות המהפכה. אלו משתמשים באוזניות האמריקאיות כחלק מהאביזרים בקרון השליטה

חברה משפחתית אמריקאית מסן דייגו מכרה כנראה עשרות אוזניות בקרת טיסה, שמשמשות גם את נאס”א, מבלי לדעת שהלקוח הוא למעשה משרד ההגנה האיראני ומערך הכתב”מים ההתקפיים של משמרות המהפכה.

החברה המנוהלת על ידי וותיקי חיל האוויר והצי האמריקאי, מתמחה בשיווק און ליין והפצה דרך הדואר של אביזרים לענף התעופה ולצורך כך מפעילה אתר רב לשוני התומך גם בשפה הפרסית. בין השאר, מוכרת החברה גם אוזניות מקצועיות מדגם ANR שיוצרו עבורה ע”י חברת “PILOT USA” ומיועדות לטייסי תעופה קלה כמו גם לבקרי מערך התעופה, לצבא ולאנשי סוכנות החלל האמריקאית.

מבדיקת בלוג המודיעין “אינטלי טיימס” עולה כי לאוזניות ה- ANR MG של החברה היה ביקוש גם במשרד ההגנה האיראני שרכש אותן עבור מפעילי טייסות ה”שהאד 129″ של משמרות המהפכה. אלו תועדו משתמשים באוזניות האמריקאיות כחלק מהאביזרים בקרון השליטה.

לאיראן מתברר אין בעיה לרכוש גם מוצרים אמריקאים ועוד מחברה פטריוטית ובמקביל לדרוך על הדגל האמריקאי ולעודד קריאות “מוות לאמריקה”.זו כבר עובדה ידועה כי סוכני הרכש של משרד ההגנה האיראני רוכשים מוצרי אלקטרוניקה שונים שיש להם שימוש דואלי קרי לצורך אזרחי אך גם צבאי, דרך זירות B2B. במקרים רבים אלו בדרך כלל האתרים הסיניים הפופולריים כדג’ “עליבבה”. 

זרוע “משמרות המהפכה” של הצבא האיראני וחברת HESA של התעשייה האווירית האיראנית המייצרת את המזל”ט מופיעים עדיין, ברשימת הסנקציות של הממשל האמריקאי, כגופים התומכים בטרור ובפיתוח נשק השמדה המוני ומכירת מוצרים המתאימים גם לשימוש צבאי נחשבת עבירה.

המזל”ט איראני מדגם “שאהד-129” מצויד באמצעים אופטיים מתקדמים ויכולת לשאת חימוש של טילי אוויר-קרקע מתבייתים מדגם סאדיד-1. במקרה זה מדובר גם במזל”ט שפעל נגד אינטרסים אמריקאים בסוריה ותימן ואף הופל על ידי מטוס אף-15 אמריקאי ביוני 2017 בעת שתקף כוחות קואליציה באזור אל תנף שבסוריה.

המפיצים באתר החברה מתחייבים על אוזניות מדהימות והעלות של כל אוזניה היא כ-300 דולר לדגם הצבאי. האספקה נעשית “און ליין” דרך “פדקס” משלוחים ולאוזניות 3 שנים אחריות במידה ויחליטו האיראנים למסור אותם לתיקון בארה”ב.

תיעוד הווידאו של הקרון בו זוהו זוהה הלוגו על האוזניות הוא מאפריל 2016 במסגרת כתבה בטלוויזיה האיראנית. הלוגו של המשווק עבר עיצוב מחדש במרץ 2015 כך שהלוגו בווידאו ממקם את הקנייה כשנה לאחר שאיראן החלה בייצור הסדרתי של המזל”ט, קרי בין 2014 ל- 2016.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו