נחשף: מפקד יחידה 108 של החיזבאללה האחראית על הברחת הטילים האיראניים מסוריה ללבנון

העיתון הסעודי “אילאף”, שפרסם את הריאיון הבלעדי עם רא”ל גדי איזנקוט בו הציע לשתף מודיעין על איראן, חושף כעת פרטים חדשים על מי שאמור להיות מפקד יחידה 108 של החיזבאללה האחראית על ציר הברחות הטילים מאיראן לסוריה וממנה באמצעות שיירות קרקעיות אל מחסני החיזבאללה שבלבנון.

אתר החדשות הסעודי “אילאף”, שזכה לריאיון הבלעדי עם רא”ל גדי איזנקוט, בו הציע לשתף מודיעין על איראן, חושף כעת פרטים חדשים על  מפקד יחידה 108 של החיזבאללה. היחידה ממוקמת בדמשק ואחראית על ציר הברחות האמל”ח מאיראן לסוריה וממנה בשיירות שמנהלת היחידה ממחסני הנשק בדמשק אל מחסני הארגון בבקעת הלבנון.

על פי האתר, בראש היחידה עומד מוחמד ג’עפר קאסיר המוכר גם בכינוי “חאג’ פאדי”. חאג’ פאדי הוא תושב הכפר דיר קנון אל-נהר הסמוך לעיר צור בדרום לבנון, בן למשפחה שיעית ידועה ומכובדת בדרום לבנון, אחיו הוא אחמד ג’עפר קאסיר, צעיר בן 18 מהכפר, שהוגדר על ידי החיזבאללה כ”שאהיד הראשן” של הארגון ונקשר לתאריך ה-11 בנובמבר 1982  –  התאריך שבו גם אירע אסון צור הראשון. היום, במקרה או לא, מציין החיזבאללה את “יום השאהיד” ונסראללה מעניק כהרגלו את הסיכום השנתי במאבק בין הארגון לישראל. 

חאג’ פאדי קרוב מאוד להנהגת החיזבאללה, במיוחד למזכ”ל חסן נסראללה, היות ואחיו חסן קאסיר הוא חתנו של נסראללה, ולכן הוא נחשב בן בית שנסראללה תומך בו ומסתמך עליו במשימות רגישות ומסובכות.

לאחרונה, נראה כי מבצעי העברות הנשק מסוריה ללבנון עליהן הוא מופקד, נכשלות בזה אחר זה בהפצצות ישראליות, ומעוררות שאלות על טיב עבודתו של חאג’ פאדי ויחידתו הרגישה והחשאית.

לאחרונה עולות טענות כי חאג’ פאדי ניצל את תפקידו ואת המלחמה בסוריה גם להברחת סמים וטבק ללבנון והחל לחיות חיי מותרות בבתים מפוארים שרכש בלבנון ובסוריה.  הוא גם נחשב מקורב לאיש עסקים לבנוני המזוהה עם החיזבאללה בשם עבד אלנור שעלאן שעוסק בהלבנות כספים עבור רכש של אמל”ח ושילוחו אל סוריה. שמו הוכנס ביולי 2015 לרשימת האישים תומכי הטרור שארה”ב הטילה עליהם סנקציות כספיות.

לדברי המקורות של האתר, חאג ‘פאדי מנהל מערכות יחסים עם מספר נשים במקביל, בסוריה ובלבנון (בדומה לביקורת דומה שעלתה בעבר לגבי רמטכ”ל החיזבאללה, מוסטפה בדר אל דין, שסיים את חייו בסוריה),ולמרות זאת הוא ממשיך לזכות באמונו של מזכ”ל המפלגה, חסן נסראללה, וזאת כנראה אודות לעובדה שהוא עובד בתחום זה כבר 20 שנה.

האתר מציין כי על אף היותו אחראי על הגוף הרגיש ביותר של החיזבאללה, המופקד על העברת הטילים המדויקים, סגנון חייו של חאג’ פאדי ויחסיו עם גורמים פליליים בסוריה ובלבנון חושפים את הארגון לחדירה, כך לפחות מתריעים גורמים המקורבים לארגון. אותם גורמים מביעים מורת רוח מהעובדה כי בשעה שהארגון ספג אלפי הרוגים ופצועים כתוצאה מהמלחמה וגם נקלע למשבר כספי, ממשיך “חאג’ פאדי” הוא כאמור מוחמד קאסיר ואחיו חסן לנצל את מעמדם לרווח אישי וחיי פאר. 

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו